Najbardziej europejski kraj Europy Środkowej

Autor: Milan Resutík | 31.5.2019 o 10:17 | Karma článku: 1,17 | Prečítané:  371x

Bardzo Ci gratuluję. Wasza bardzo dobra Pani prezydent wygrała razem ze swą partią wybory europejskie. Macie walutę EURO. To wy jesteście najbardziej europejskim krajem Europy Środkowej! Co za niespodzianka!

Pánboh zaplať! Ak sa čo len máličko potrápite, zistíte, že môj dobrý poľský priateľ Bogumil gratuluje, lebo naša „bardzo dobra“ pani prezidentka so svojou stranou vyhrali európske voľby a stali sme sa – podľa neho - vlastne najeurópskejšou krajinou strednej Európy. „Tylko w Polsce tragedia“ , celkom bez nadšenia dodáva.

Mohlo by nás to vlastne uspokojiť: V posledných voľbách vyhrali tí, ktorí vyhrať mali. A vari ešte dôležitejšie je, že prehrali tí, ktorí prehrať mali. I keď ani toto nemožno tvrdiť celkom bez výhrad. Ale povedzme si – konečne! S neveľkým časovým odstupom a so zadosťučinením zdieľame fakt, že toto sa stalo prinajmenšom už po tretíkrát, že po viac než desiatich rokoch vyhrali tí, ktorí vyhrať mali a prehrali, čo prehrať mali. Teda – podľa mňa... (U nás ide často ani nie o to, čo je najlepšie, ale čo je podľa možností najmenej zlé...)

Posuňme sa však trochu ďalej. Takýto pozitívny detail však vôbec nemusí byť jediným pocitom. Výsledok eurovolieb u nás síce spôsobil masové nadšenie, no nadmernej mediálnej pozornosti sa dostalo pred voľbami, počas volieb i po voľbách aj tlupe politických dobrodruhov i ľudských „spratkov“. Pomerne pozitívne volebné výsledky v európskych voľbách dosiahli aj zástupy rôznych „fašíkov“, s predpaženými rukami a rozďavenými „hubami“ pochodujúcimi rovno až do Európskeho parlamentu. A nijako sa nemožno ubrániť pocitu, že práve slovenské médiá takto dláždili extrémistom ich cestu k bruselskému triumfu. Nie že by im robili reklamu, ale ich príliš časté prezentovanie – hoci prevažne negatívne – bolo skôr vynikajúcou reklamou než naopak: Politická sila, ktorá v podstate nemá žiadnu agendu, no s množstvom hesiel, výziev a hrozieb vnášala do médií zrejme viacej drámy než akákoľvek iná seriózna informácia; napokon práve oni sa pred svojimi priaznivcami mohli prezentovať ako tí diskriminovaní nielen médiami, ale aj súdnou mocou. V reklame nejde o obsah, ale o frekventovanosť...

Ak sa dnes pričasto hovorí o ich veľkom volebnom úspechu, mali by sme si uvedomiť, že to ani nie je taký závratný úspech. Vo voľbách do EP nielenže bodovali, a pravdepodobne sa aj zúčastnili prvý raz. Ich víťazstvom teda boli posledné parlamentné voľby, keď dostali možnosť rozhodovať a uzatvárať parlamentné obchody s tými, ktorí vedú túto krajinu. Nemyslime si, že aj v Bruseli budú mať rovnaké možnosti obchodovať ako u nás. Dúfajme, že tam nedostanú príležitosť riešiť svoju fašistickú agendu... Áno, vnímajme ich ako oslabenú súdnosť nášho občana, no pri pohľade na menoslov slovenských poslancov Európskeho parlamentu s takou drobnou satisfakciou možno konštatovať, že sme tam dodali poslancov (s výnimkou spomínaných dvoch čiernych škvŕn), ktorí prinajmenšom nebudú prekážkou pre tvorbu modernej a silnej Európy, našej vlasti Európy... Veď ešte nedávno sme boli vnímaní skôr ako lopata piesku hodená do súkolia európskeho motora...

Co za niespodzianka! Aké prekvapenie, vraví môj priateľ Bogumil. A v zápätí dodáva: „Tylko w Polsce tragedia“ . No nielen v Polsce, možno aj v Magyarországu tragédia. A nielen tam...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Marketér: Deti v predvolebnom spote Smeru? Je to za hranou

Ako by mali komunikovať štátne inštitúcie a darí sa to polícii?


Už ste čítali?